Un tir cu autoturisme Dacia pleaca de la Uzina Dacia Mioveni din judetul Arges

Dacia mai introduce un motor în catalogul său, care vine cu avantaje și dezavantaje. Pentru mulți români s-ar putea să fie o dezamăgire, în timp ce pentru alții, ar putea fi motorul pe care-l așteptau de mult timp. Cert este că marca românească vrea să nu fie afectată negativ de noile norme de poluare și se pune la adăpost. Asta înseamnă că Dacia nu face altceva decât să evite eventualele sancțiuni sau interdicții ca urmare a noilor norme de poluare WLTP. Prin urmare, viitoarele modele vor avea alte sisteme de propulsie, de capacitate mult mai mică, dar mai puțin poluante. Astfel, Dacia va pune pe mașinile sale un nou motor pe benzină de capacitate de doar 999 cmc și 100 de cai-putere – 1.0 TCe 100. Fabricarea lui a început încă de anul trecut și a ajuns până acum pe Renault Clio. De anul acesta, va fi pus și mai multe modele Dacia și va fi motorul entry-level al companiei. Are trei pistoane și un cuplu maxim de 160 Nm, dar și o greutate redusă. Consumul de carburant ar trebui să fie de 5,5 l/100 km. Primul model care îl va avea este Duster. După Duster, vor urma și celelalte modele principale să fie dotate cu noul motor, precum Sandero sau Logan. Astfel, Dacia va avea de acum trei motorizări pe benzină (1.0 TCe 100, TCe 130 și TCe 150) și două diesel (Blue dCi 95 și Blue dCi 115).